|
ul. Chłodna 3,
00-891 Warszawa
|
|
Tel. 606-112-000
|
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
|

Administrator 2
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2021
Sprawozdanie z działalności
Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa
ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
za rok 2021
Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa – Organizacja Pożytku
Publicznego /zwana dalej Fundacją/ ma siedzibę przy ul. Chłodnej 3 w Warszawie.
Zarejestrowana została 27 listopada 2000 r. postanowieniem Sądu
Rejonowego dla m. st. Warszawy Wydział XVI Gospodarczy Rejestrowy poprzez wpis w Rejestrze Fundacji pod numerem 6144 (sygnatura akt XVI Ns
F-1566/2000) oraz 7 listopada w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy,
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze
Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki zdrowotnej oraz Przedsiębiorców pod numerem
KRS 0000056217. Regon 017080900. NIP 113-22-76-768.
Z dniem 25 maja 2004 r. Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego i została wpisana do rejestru tych organizacji.
Organem sprawującym nadzór nad Fundacją jest minister spraw wewnętrznych.
Skład Rady Fundacji:
1/ Teofil Jankowski – przewodniczący
2/ Wiesław Leśniakiewicz – wiceprzewodniczący
3/ Wojciech E. Roguski – wiceprzewodniczący
4/ Ryszard Szczygieł – sekretarz
Członkowie:
5/ Aleksander Cycoń
6/ Marek Gabzdyl
7/ Ryszard Grosset
8/ Marek Jasiński
9/ Gustaw Mikołajczyk
10/ Ryszard Psujek
11/ Bogdan Przysłupski
12/ Jan Szrajber
13/ Aleksander Szymański.
Organem uprawnionym do reprezentowania Fundacji na zewnątrz jest Zarząd, w którego skład wchodzą: Marek Płotica – prezes Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes Stanisław Mazur – członek.
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, podpisywania umów, zaciągania zobowiązań, kredytów, pożyczek, zbywania i nabywania aktywów trwałych, udzielania przez Fundację gwarancji lub poręczeń uprawniony jest prezes Fundacji lub współdziałający dwaj członkowie Zarządu – w tym wiceprezes.
Celem Fundacji jest wspieranie edukacji ratowniczej, doskonalenia i rozwoju techniki ratowniczej oraz integracja środowiska pożarniczego.
Fundacja osiąga wyznaczone cele przede wszystkim przez:
1/ nabywanie sprzętu i wyposażenia dla służb ratowniczych oraz nieodpłatne przekazywanie lub użyczanie go tym służbom,
2/ wyposażanie szkół i ośrodków szkolenia, komend i jednostek ratowniczogaśniczych w aparaturę i sprzęt służące wzbogacaniu wiedzy i poszerzaniu umiejętności zawodowych ratowników,
3/ wspieranie finansowe prac naukowo-badawczych prowadzonych przez
Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej – Państwowy Instytut
Badawczy, Szkołę Główną Służby Pożarniczej oraz inne szkoły i placówki naukowo-badawcze – służących doskonaleniu sprzętu ratowniczego oraz taktyki działań ratowniczych i gaśniczych.
4/ fundowanie stypendiów naukowych ratownikom i innym osobom działającym na rzecz służb ratowniczych,
5/ popularyzowanie i wdrażane nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ekologii,
6/ organizowanie konkursów i innych form edukacji upowszechniających wśród społeczeństwa wiedzę o występujących zagrożeniach i sposobach ich eliminowania,
7/ wspieranie finansowe sportu pożarniczego, zawodów sportowo-pożarniczych, kultury fizycznej i działalności turystyczno-krajoznawczej – kształtujących sprawność indywidualną i zespołową ratowników,
8/ udzielanie pomocy strażakom poszkodowanym podczas akcji ratowniczogaśniczych i ćwiczeń.
Działalność gospodarcza Fundacji obejmuje w szczególności:
1/ wydawanie periodyków, książek, podręczników, broszur, filmów, plakatów i ulotek,
2/ organizowanie wystaw i targów z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, reklamowanie i promowanie firm produkujących na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności,
3/ organizowanie dla zakładów pracy /z wyjątkiem jednostek ochrony przeciwpożarowej/ szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności,
4/ doradztwo i ekspertyzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności: opiniowanie planów ochrony przeciwpożarowej zakładów i instytucji, opiniowanie planów ewakuacji, instrukcji przeciwpożarowych, wykonywanie ekspertyz zabezpieczeń przeciwpożarowych istniejących obiektów, uzgadnianie pod względem zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej projektów modernizacji i budowy obiektów,
5/usługi i handel w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, dystrybucja, instalowanie i konserwacja sprzętu ratowniczego i ochronnego oraz znaków ewakuacyjnych, opracowanie instrukcji przeciwpożarowych, technologiczno-ruchowych, planów obrony obiektów, planów ewakuacji i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy, ratowniczy i ochronny, organizacji wypoczynku ratowników i ich rodzin.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje : rok obrotowy od 1 stycznia 2021 do
31 grudnia 2021 r. Sporządzone zostało przy założeniu kontynuacji działalności.
Fundacja w 2021 r. uzyskała w formie darowizn 0,00 PLN
Wpływy z 1% podatku od osób fizycznych wyniosły 31 282,38 PLN
Przychody z działalności gospodarczej wyniosły 103 113,93 PLN
co stanowi 76,68% przychodów.
Pozostałe przychody operacyjne 74,69 PLN
Przychody finansowe 0,00 PLN
Strata /z rachunku zysków i strat/ 7 344,37 PLN
Koszty związane z działalnością statutową 37 949,11 PLN
Koszty związane z działalnością gospodarczą 91 999,03 PLN
Koszty ogólno administracyjne wyniosły 11 707,39 PLN
Pozostałe koszty 159,84 PLN
Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez Zarząd w okresie sprawozdawczym należy zaliczyć:
W zakresie działalności statutowej:
1/ W firmie MATPOŻ zakupiono defibrylator o wartości 4400 zł dla OSP Bieńkowice.
2/ Przekazano 37 949,11 PLN pochodzących z 1% podatku od osób fizycznych
- zgodnie z celem szczegółowym wskazanym przez podatników /działalność statutowa/:
Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzcianie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Gniewkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej RW w Nowym Dworze Mazowieckim
Ochotniczej Straży Pożarnej w Roztokach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Książnicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Brzeźnicy
Ochotniczej Straży Pożarnej w Roztoce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kobyłce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłobuczynie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Ułężu
Ochotniczej Straży Pożarnej w Starej Łubiance
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kamionnej
Ochotniczej Straży Pożarnej w Sokolnikach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Ruszowicach Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłaczynie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bolkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Łąkcie Górnej
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bieńkowicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzywowólce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Wilkowie Polskim
Kontynuowanie współpracy z Zarządem Głównym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i zarządami wojewódzkimi.
W zakresie działalności gospodarczej:
1/ Kontynuowano umowę z firmą AMC Chołdzyński dotyczącą opiniowania w zakresie ochrony przeciwpożarowej projektów budowlanych, w tym głównie realizacji budowy zespołu budynków HUB w Warszawie. Umowa dobiega końca. Czynione są starania dla pozyskania kolejnych umów w tym zakresie.
2/ Współpracowano z firmą Ghelamco: aranżacja oraz projektowanie urządzeń przeciwpożarowych budynków The Warsaw HUB.
3/ Przyjęto zlecenie firmy Spektrum Real Sp. z o.o. na ekspertyzę budynku SKYLINER 2 w Warszawie. Całkowita wartość zlecenia 240 tys. zł. Czas realizacji 2021/2022 r.
4/ Opracowano graficznie i wydano dwudzielny kalendarz zmianowy PSP. Nakład 1400 egz. został w całości sprzedany. 100 egz. rozdano w ramach działalności statutowej. Hasło przewodnie w kalendarzu „Nie wypalaj traw”.
5/ Przeprowadzono rozmowy z dyrekcją EXPO XXI w Warszawie mające na celu rozwiązanie zobowiązań finansowych, które Fundacja ma w związku z brakiem realizacji umowy związanej z organizacją targów BHP S4S.
6/ We współpracy z firmą Fabryka 998 kontynuowano wyprzedaż posiadanych zasobów wydawnictw, choć większość z nich już się zdezaktualizowała.
W 2021 r. odbyły się 3 posiedzenia Zarządu Fundacji.
Członkowie Zarządu nie pobierali wynagrodzeń za swoją działalność statutową.
Na dzień 31 grudnia 2021 r. nie zatrudniano pracowników.
Wynagrodzenia z tytułu umów zleceń wyniosły 4 744,73 PLN.
Lokaty bankowe na koniec grudnia 2021 r. wynosiły 300,69 PLN.
Środki na rachunkach bieżących w banku ING Bank Śląski wynosiły 25 155,02 PLN, na wyodrębnionym rachunku środków statutowych - 27 499,41 PLN, na rachunku VAT – 12 133,00 PLN.
Wartość aktywówó 137 570,54 PLN, a zoowiąząń 0,78 PLN, w tym zobowiązania podatkowe 0,00 PLN.
Obligacji, akcji i udziałówa spółek Fundacja w roku sprawozdawczym nie nabywała. Nie nabywała także nieruchomości.
W 2021 r. Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez inne podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja składa następujące deklaracje podatkowe: CIT 2, VAT 7, PIT 4, PIT 8A, DRA (ZUS) oraz rocznie CIT 8. Zobowiązania podatkowe są regulowane terminowo.
W okresie sprawozdawczym nie były prowadzone kontrole.
Załączniki do sprawozdania:
1) Bilans
2) Rachunek zysków i strat
3) Darowizny w latach 2001 - 2021
4) Wydatki statutowe w latach 2001 - 2021
5) Wynik działalności statutowej w latach 2001 - 2021
Przedkładane sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Fundacji w dniu 29 czerwca 2022 r.
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2020
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2020.
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2019
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2019.
Konferencje - Strona w przebudowie
Nowości pojawią się wkrótce
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2018
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2018.